Thursday, September 1, 2011

MERAPIK!



*GAYA POSTER MACAM CERITA BARAT DAH.KENAPA ADA TELINGA GAJAH DEKAT SITU?SEBAB AKU TAK PAHAM APA MOTIF/MESEJ YANG PEMBIKIN CERITA NI NAK SAMPAIKAN*


~Assalamualaikum.haa!nak menyuarakan pendapat sikit ni.kenapa cerita merepek,merapik,meraban macam v3 samseng jalanan,rempit,bohsia,kl gangster dan cerita yang seangkatan dengannya banyak sangat keluar dekat televisyen?cerita macam ni menggambarkan seolah-olah remaja dekat malaysia ni memang hampeh,kerja melepak,buat benda tak senonoh.aku sangat-sangat tak bersetuju dengan cerita macam ni.nak buat ceita aksi bukannya tak boleh.tapi buatlah yang senonoh sikit.memang lah remaja sekarang ni sosial,tapi perlu ke kita pertontonkan lagi keburukan generasi sendiri????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cuba kita fikir,yang kecil-kecil lagi dah pandai cakap benda tak elok.mana belajar?lu langsi lu mati,wa lu wa lu.aku perhatikan la juga segelintir ibu bapa ni pun sokong lagi anak tengok cerita 'MERAPIK' ni.aduhai.cuba banyakkan cerita pengetahuan,buat cerita berdasarkan sejarah kita sendiri.contoh;MERONG MAHAWANGSA.kita hargai asal-usul sendiri.fantasy?boleh ja.MAGIKA?KRU gabungkan fahaman masyarakat kita,kisah dongeng negara kita!

wehh.tak payah la dok nak tayang keburukan,keruntuhan moral anak bangsa sendiri.tak rasa malu ke?(bak kata adik aku,tak rasa hina ke?)wwoooo.nak kata cerita ni ada pengajaran?tengkorak hotak la ada pengajaran.dok tayang benda tak elok(maksiat),rempit,tonggeng sana,tonggeng sini.itu kita panggil nak bagi pengajaran?fikir la sendiri...ini pendapat aku.aku harap pihak bertanggungjawab hentikan cerita bodoh yang tak bawa apa-apa faedah macam ni.



SUKA HATI AKU NAK TULIS APA.BLOG AKU ;P
TAK SUKA CERITA MERAPIK.

1 comment:

whatcha say ?